Friday, December 30, 2011

Aku? Bertunang? So What?

Last Sunday kan, makcik saudara aku bertunang..
Yes, yes dia berpangkat makcik tapi umur kami sebaya.

Miss JNSa, how old are you?

I'm 20 years old.

Haa walaupun kami sama umur, tapi tahap kami kematangan mungkin sedikit berbeza.

Contoh dalam situasi begini..

"Kalau Anje tuu, dah boleh uruskan kenduri tau tak.. Mungkin kena bagi guide sikit lahh.. Tapi kakak? Hmm memang jauh beza.."

So paham tak? 
Kalau makcik aku tuu memang dah sesuai mengurus rumahtangga..
Tapi aku nii  kena urus diri sendiri dulu...heheheh!

Lagi punn aku langsung tak ada cita-cita bertunang awal apatah lagi bernikah muda,

SO I DON'T GIVE A DAMN

Yang penat nyea, sure aku ni dijadikan perbandingan..maklum lahh, umur sama tapi skills suri rumahtangga berbeza.

Tapi nak buat macam mana?
Lifestyle aku dengan dia tak sama.
Kecik- kecik dulu masa aku syok main Lego, maybe dia dah pandai bancuh teh O.

Sekarang nii nenek aku pun dah start hint-hint tanya bila aku nak bertunang segala! 

Nenek, sabar lahh..Ina ni nak belajar sampai setel dulu..Nenek jangan lahh risau..ada jodoh nanti Ina kahwin lahh..lagi punn cucu nenek ni bukan nyea tak laku langsung, so nenek chill jea okay?

Jadi aku malas nak lawan cakap, so aku diam jea lahh..

Ni gambar-gambar majlis pertunangan Anje :)


persiapan makanan di dapur


make-up time


1st round makan



aku tak tau ape yang mereka cakap..hahah



nenek sedara ku..mak Anje



15 dulang dari pihak perempuan






Anje dan cincin tunang nyeaa


aku dan Anje


makan untuk kali ke-2


13 dulang dari pihak lelaki



Jadi aku doakan yang terbaik untuk Anje..tak tahu lahh bila dia nak nikah..boleh melaram kat majlis dia nanti..hahahah!

Orang cakap tempoh couple tak sama dengan tempoh bertunang..dugaan waktu bertunang lagi hebat daripada sebelum nyea..tapi kan dah ramai orang survive, hehehe.




Jass Nuur Sarah Arina, 
turn kau bila pulak?



Hanya Tuhan yang tahu!








5 comments: