Tuesday, September 27, 2011

Rasa macam minat basikal fixie ni :)

Haaa I like this bicycle! 


Fixie..fixie..fixie!




Hmm pagi tadi Cik Hanim (orang kuat Komander Kesatria UiTM N9) post kat wall Facebook aku pasal basikal ni...



Hahah gi menoreh yeaa..boleh kot Cik...heheh


Well basikal fixie ni memang dah famous kat Malaysia, tapi aku jea lahh yang lambat sikit ni haa.


Sebelum ni aku selalu jugak lahh perli perli fixie ni sebab tak ada gear dan tak ada break.


Tapi dalam hati suka sebenar nyea..hihih.


And one day bila dah mampu :) aku nak beli warna pink yang fluorescent camni lahh



Ouh ouh this is damn nice! 


Atau punn macam ni..


Awhh so cool..ngan bakul segala :D

Boleh bayang rasa nyea aku gi kelas naik fixie ni..letak buku dalam bakul..hahahah mesti comel! *perasan*

Kat kedai basikal kata nyea paling murah boleh dapat fixie ni dengan harga RM450++. 

Ada jugak yang RM800 and boleh capai sampai RM2000-RM3000...depends on design, brand whatsoever..

Okay now aku dah bertekad nak beli fixie..kena cari mata wang Malaysia sendiri ni...

Jom kira kira,

  • Simpan 4 ringgit satu hari.
  • RM450 bahagi 4 dapat 112.5 hari
  • 112.5 ahagi 30 hari dapat 3.75 bulan

So bagi aku masa lebih kurang 4 bulan, insyaAllah boleh beli dah fixie pink ni..heheh

Nak simpan duit bukan senang..perlu daya tahan diri yang tinggi...

People, wish me good luck! :)








No comments:

Post a Comment