Wednesday, October 5, 2011

Luar cantik, dalam pun cantik!

Aku nak cerah kann muka :) yaa walau ramai cakap aku ni dah cerah


Tapi aku still nak nampak putih dan cerah macam dulu dulu..


Heheh walau punn aku ni komander tak semesti nyea muka x perlu dijaga kann..


Komander pun harus lahh maintain..


Baru seronok adik adik part 1 nak mengadap kita kat padang kawad tu haa..


Okay ni gambar before aku bergiat aktif,

Okay lah kan ni?

So if possible nak macam ni balik lahh :D plus this month aku ada dinner..muka mesti cun!

Untuk mencapai hasrat murni, lalu aku nak buat masker sendiri


*
*
*
*
*

Bahan bahan asas:

  1. Beras
  2. Susu tepung
  3. Madu




Mula mula rendam segenggam beras dalam air dan biar semalaman..




Kemudian asingkan air beras dan beras yang dah lembut sikit tuu haa..




Sambil sambil tu bolah lahh bancuh satu sudu susu tepung dan tambah air suam, tak perlu banyak sangat sebab tak nak cair tapi macam pekat sikit..




Lepas tu kita tumuh lahh beras yang dah direndam tadi guna batu lesung..kalau larat, biar sampai hancur lumat




Next step kita transfer beras yang dah hancur tu ke dalam bekas yang lain..




Teruskan dengan menuang bancuhan susu tadi ke dalam bekas di atas..




Last sekali kacau kacau dan kalau nak sejuk kan letak dalam freezer..dah siap!




Lepas tu boleh lahh pakai kat muka..biar 30 minit...then basuh dengan air suam...scrub lahh muka ngan beras yang kasar tuu..

Paling best nyea, air beras tapi kalau nak apply as toner tu pun takpe!!! Sebab hasil nyea memang terbaik..

Selamat mencuba :)

Tapi people, sebenar nyea yang paling penting ialah kecantikan dalaman which mean, hati yang baik.





No comments:

Post a Comment