Saturday, March 10, 2012

Kalau anda tak mampu jadi seperti kami*, jangan hasut kami menjadi seperti anda*! (in this case, Aku Kau lahh)





Dear LOSER,


Aku nak tanya, KAU ADA MASALAH KE DENGAN AKU YANG SUKA BACA BUKU MOTIVASI NI?


Haa..hari tuu ada kejadian aku bertekak dengan dia sebab buku genre MOTIVASI atau SELF-HELP.

Seriously aku bukan nak bangga diri cakap aku bagus sangat sebab baca buku macam nii..tapi ayat kenyataan dia betul-betul buat aku panas hati!

Mesti lahh tahap motivasi diri seseorang tuu ada turun naik nyeaa..tak mungkin lahh maiantain dan constant sentiasa.

So kenapa kau nak pertikai bila aku nak beli buku motivasi yang baru?

Bukan pakai duit kau punn!

Aku nak guna baucer buku 1Malaysia ni haa..




Kau dengki sebab kau tak dapat nii kann? Heh!



Kalau diri sendiri yang takde motivasi mana, jangan nak ajak orang lain untuk ikut kau yeaaa!

Aku tahu kau nak mengutuk dan meng-anjing aku yang tak berapa nak cemerlang nii kan?

So WHAT?!

At least aku ada jugak kesedaran nak cuba jadi yang lebih baik..daripada kau, yang belum try apa-apa dah fikir benda buruk..memang tak kemana lahh kan.

Kau kalau taknak sokong aku, tak payah bising-bising..buat sakit hati aku jeaa.

Banyak orang lain yang aku boleh kongsi ilmu nii..

Yang rugi bukan aku. Tapi..you know who.


Okay motivasi tak mungkin datang sendiri..tapi kita yang kena cari dan praktik kan.

Maaf kann aku untuk nada yang tak sopan sangat nii..

But let me share with you guys my collection of self-help books :)

And personally for me, the best is The Magic of Thinking Big!




1 comment:

  1. pergh..
    giler marah komander...
    hehehheehe
    xpe2....
    kdang2..
    org lain x nmpak ape yg dkat ngan dia..
    tpi dia nmpak ade pda org lain..
    sme jgak kite...
    xnmpak ape di diri kita..
    tpi di diri org lain kita nmpak..
    mklum lah mnusia ini hamba Allah yg lemah.....
    sntiasa mlakukn kesalahan..
    betul...
    xslah kite berbuat baik...
    pape pon..
    keep it up jass!!!
    u can do it!!!
    ;)

    ReplyDelete